måndag 16 mars 2009

Årets 7:e bok

Årets 7:e bok blev Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap av Mary Ann Shaffer.
Rabbla den titeln snabbt utan att vricka tungan om ni kan *s*

Boken utspelar sig under 1946, livet börjar återgå till det normala efter kriget. Författarinnan Juliet Ashton få en dag ett brev från Dawsey Adams på ön Guernsey i Engelska kanalen. Juliet och Dawnsey börjar brevväxla och snart brevväxlar hon mer fler av öns invånare.
Hon beslutar sig för att besöka sina nyfunna vänner. Det blir en resa som förändrar hennes liv.

Till en början tyckte jag boken var rent tråkig och svårläst, trots de riktigt korta kapitlen. Funderade många gånger på att sluta läsa, men något hindrade mig... Det är jag mycket glad för! Plötsligt hände något och jag har idag läst ca 150 sidor. Kunde bara inte lägga den ifrån mig.

Betyg: Började på en svag 2:a men slutade på en stark 4:a.

Inga kommentarer: