tisdag 28 april 2009

Länge sen.

Länge sen jag skrev nåt här. Hinner inte just nu. Kanske har jag inte så stor lust heller?

Har fått låna en stor kasse böcker av en arbetskamrat, härligt! Många av böckerna visade sig dessutom vara böcker jag länge velat läsa.

Den första boken jag läst heter Bakom stängda dörrar och den är skriven av Kristina Hansen/Bengt-Åke Cras/Agneta Cras.

Boken är baserad på en sann historia om Kristina. En flicka som från 14-års ålder, med myndigheternas goda minne, lever med sin pappa. En pappa som försökt mörda hennes mamma.

Kristina blir sin fars oviga flickhustru och föder honom 2 barn.

Allt hände i en svensk storstad. Ingen såg vad som hände, eller vågade man inte se...

Boken handlar om nåt fruktansvärt, en pappas övergrepp mot sin egen dotter. Men den är lättläst och fängslande och bra, om man nu kan sätta det betyget på den här typen av böcker...
Det är en bok som berör. Man blir upprörd, arg och förtvivlad men man vill ändå fortsätta läsa. Många liknande böcker lägger jag ifrån mig olästa så ett stort + till författarna som klarat av att skriva en sån ruskig bok på ett så bra sätt!

Betyg: En stark 4: av 5 möjliga.

2 kommentarer:

Veronica sa...

Låter som en bra bok!
Hur gick det med gästerna? KOm de?

Min nya blogg sa...

Veronica: Boken är superbra!
Gästerna kom och det blev en mycket trevlig kväll.